Tekstide kirjutamine, copywriting
Õiged sõnad, õigel ajal ja õiges kohas võivad muuta maailma!
Teksti väärtus ja roll
Tihti ütleb pilt rohkem, kui sada sõna, kuid head teksti ei tasu alahinnata. Siinkohal ei räägi me kirjandusest ja luulest vaid kõigist nendest igapäevastest tekstidest, mis püüavad meid meelitada midagi tegema või ostma, suunavad meie pilke ja mõtteid või lihtsalt jagavad informatsiooni ja näpunäiteid. Seda kõike on ehk liigagi palju, kuid õiged sõnad õiges kohas aitavad teha hästi informeeritud valikuid, säästavad aega ja vahest suudavad isegi tuju tõsta. Anna oma sõnadele jõud! Hoolitse selle eest, et tekstidel, mida kliendid sinu kodulehel, postitustes või reklaamides loevad on väärtus ja sisu ning see, mida sa öelda tahad jõuab päriselt kohale.
Kas kirjutada tekst ise või kasutada copywriteri abi?
Tekstide kirjutamine ja copywriting on sisuliselt jõukohane kõigile, kellel kooliharidust ja loovat mõtlemist jätkub. Miks mitte proovida ise oma mõtteid kirja panna. Kui siiski tunned, et ekraan sinu ees, kuidagi õigete sõnadega täituda ei taha, kasuta professionaalse kirjutaja abi. See on hea nõu, sest enam ammu ei piisa, et tekst sulle endale ja klientidele meeldib, see peab ka otsingumootoritele muljet avaldama, muidu ei satu õiged silmapaarid seda lihtsalt lugema ja sõnum ei jõua kohale.
Kasulikud nipid teksti tellimiseks
Koostöö professionaalse kirjutajaga sujub lihtsalt, kui oled teinud korraliku eeltöö. Pane kõik mõtted kirja oma sõnadega, just nii nagu see sulle oluline tundub. Too välja kõik teemad ja mõtle läbi, kes on sinu sihtrühm. Sellest kõigest saab kirjutaja jaoks oluline sisend, mille alusel teksti koostama hakata. Ära vaeva pead oma kirjutamisoskuse pärast. Lase lihtsalt vabaks ja jää iseendaks, nii saab kirjutaja aimu ka sinu isikupärast.
Mida on oluline teada enne teksti tellimist
Mis vahe on copywriteril ja teksti kirjutajal?
Lihtsustatult öeldes on nii copywriteri kui sisu kirjutaja töö luua häid tarbetekste. Vahe on ainult fookuses ja eesmärgis. Copywriteri fookus on reklaam ja turundus. Eesmärk on luua kaasahaaravaid tekste, mis kutsuks tegutsema, veenaks ostma ja aitaks müüa tooteid ja teenuseid. Copywriter kirjutab enamasti reklaamtekste, sotsiaalmeedia postitusi, kampaania sõnumeid.
Teksti kirjutaja (sisulooja) peamine fookus on pigem informatsioon ja meelelahutus. Eesmärk on anda teavet, harida või pakkuda ajaviidet. Sisulooja kirjutab blogipostitusi, veebilehe sisu, tootekirjeldusi või uudisartikleid.
Miks on SEO teksti kirjutamise juures oluline?
SEO (otsingumootori optimeerimine) on teksti kirjutamisel oluline, sest see aitab sisu paremini leida otsingumootorites nagu Google. Hea SEO-ga tekst tõstab sinu veebilehe otsingutulemustes kõrgemale, suurendades nähtavust ja tuues rohkem külastajaid ja iga külastajast võib saada klient.Kui jutt käib näiteks vanaisa sünnipäevaks loodud kõnest või mõnest muust sedasorti tekstist ei ole loomulikult SEO-l mingisugust tähtsust.
Kuidas meie teksti kirjutame
Juhtub meilgi, et lihtsalt ei tule vaimu peale ja mõte ei jookse. Siinkohal aitavad hädast välja tehnilised oskused ilma milleta on sihtostarbelise teksti kirjutamist tänapäeval üsna raske ette kujutada. Põhjalik sihtgrupi analüüs, õigete SEO märksõnade leidmine ja korralik stuktuur koos loova mõtlemisega on kombinatsioon, mida meie oma töös kasutame. Muidugi tasub ka tehisintellekti pakutavaid võimalusi kasutada. Moodsate masinate aju on tõesti kõikvõimas ja kaks pead on ikka kaks pead. Parima tulemuse saavutamiseks on igati mõistlik oma loovus masina omaga nutikalt siduda.
Ükskõik missugune näeb välja kirjutamise protsess, kõige algus ja lähtepunkt on sisend ja eesmärk, mille annab meile teksti tellija. Koostöö kliendiga on meie jaoks väga oluline ja seepärast alustame alati intervjuust, et tabada ära täpselt õige toon ja stiil ning anda edasi just need mõtted, mida tekstiga öelda tahetakse.
Võta meiega julgelt ühendust ja anna teada missugust teksti vajad. Saame tuttavaks ja peame koos nõu, see ei maksa mitte midagi. Kui tunned, et klapime ja suudame sind oma välja pakutud ideedega kõnetada, siis saame koostööst juba lähemalt rääkida.